Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Největší potíž je v tom, že nejvíc "jasno" v tom mají ti, pro něž je změna času jen o přetočení hodinek.

Změna času s sebou nese v první řadě změnu pracovní doby. Pokud by si každý stát nastavil čas podle se, včetně zachování střídání času, nesmírně by to zkomplikovalo práci obchodníkům, dispečerům, obecně dopravcům, i dalším profesím. orientovat se v tom, kdy má kdo jaký čas, nastavit mechanizmy pro korekce rozdílů, to vše je samo o sobě složité. Může to znamenat i konkurenční výhodu - pokud v práci nezastihnu obchodního partnera, zkusím konkurenci. A naopak - pokud mne nezastihne partner, zkusí konkurenci on. Což ve finále povede k tomu, že se sice přestane šíbovat s časem jako takovým, ale začne se hýbat s pracovní dobou. A efekt bude stejný - "neuspořádaný" denní rytmus.

Což mohou být skutečné důvody, proč se do rušení střídání času nikomu nechce.

Mám příbuzné v Sydney. Momentálně je časový posun mezi Sydney a Prahou 8 hodin. Až tam přejdou na letní čas, bude to 9 hodin, až my přejdeme na SEČ, bude to 10 hodin. A na jaře se to zase posune zpátky. Už je to 11 let, a pořád si nejsem jist, kdy k té které změně dojde.

V Normandii mají aktuálně stejný čas jako v Košicích. Takže skutečné poledne, kdy je Slunce v nadhlavníku, tam mají o více než hodinu později. Dokonce tam mají poledne asi o čtvrt hodiny později než v Londýně, kde ale poledne drží až o hodinu po nich. Bez střídání času, to se do toho nepromítá, protože si čas posunou ve stejný den a o stejný interval stejným směrem.

Přesto jsem konzervativním zastáncem střídání časů. To poslední střídání bylo zavedeno někdy v době, kdy mi dali občanku. Doufám, že to vydrží, než si jí zase vezmou zpátky... :-)

0 0
možnosti
Foto

Já se díval do mapy a Brusel je stále na původním místě. Ovšem někteří lidé se od něho vzdalují směrem východním.

ČR má teď někdy dostat na půl roku vedení EU. Minule při tom padla naše vláda, tak jsem zvědav, jak to tam teď naši obrátí vzhůru nohama.

Asi byste se do té obrody měla zapojit.

2 0
možnosti

Pote co jsem si precet hlavni stranku tohoto platku jsem optimista.

0 0
možnosti

J54a19n 30M23a39r66e35k

14. 9. 2021 17:50

Nluvě o letní a zimním čase. Dle mého názoru je to pitomost, kterou, pokud jsem informován poprvá zavedl Adolf Hitler. Pokud se mýlím, uvítám od diskutérů korekci. Když jsem cestoval po uSA, kdje těch časových píem několik, přijel jsem do Arizony. Tam byl určitý čas nastaven. leč, popojel jsem o několik kilometrů, a tam byl čas jiný. Tím jsem zmeškal otvírací dobu jednoho muzea. Tak jsem zase popojel a byl tam čas ten arizonský. Bylo mi řečeno, že ty celkem malé enklávy indiánských rezervací mají svoje "časy" dle jejich posvátných kalendářů.

1 0
možnosti

Tak cisar Adolf I to rozhodne nebyl. Uz za Velke valky nazyvane I svetovou uz byl letni cas. A mne, protoze ziji ve stredni evrope ten o hodinu delsi den v lete vyhovuje.

Prekvapilo mne to nekdy uprostred sedmdesatych v Benatkach, kdy jsem parkovisti s tim dozorujicim nemohl dohodnout kolik je hodin a kdy si musim auto vyzvednout. Tenkrat ten letni cas ve stredni evrope jeste nebyl.

0 0
možnosti

Příspěvek trochu nejasný. Letní čas nebo zimní. Udělejme referendum a pak konejme. Různé časy v sousedních zemích by skutečně přinesli potíže, protože to není jen o cestování na dovolenou. Ale třeba řidiči MKD tranzitují z Česka do Itálie ještě přes Rakousko a Německo a nějak si neumím představit ten zmatek. Protože každá země má jinak postavené zákazy jízdy pro kamiony.

No a pokud jde o bruselskou vrchnost , tak ty jsou totálně mimo realitu a chápání potřeb občanů. Jsou to většinou zasloužilí nebo odložení členové politických stran , takže už něco odkoutili na národní úrovni, jsou tak leta v politice. Viz např český mimoň Špidla, v reálném životě byl pro smích , až se stal politikem a kam to dotáhl. Zkrátka bruselským jde jen o jejich tučná koryta.

0 0
možnosti

Brusel z poloviny ničí zástupci postkomunistic. zemí, a bohužel výsledkem je zhoršení podmínek pro občany i některých lepších zemí Evropy. Určitou vyšší úroveň si uchovaly např. Švédsko a Dánsko. Německo je v otázkách covid-19 taženo dolů bohužel z významné části kvůli CDU. V Rakousku ujíždí rovněž kancléř. Tristní je, že horší politic. rozhodnutí jsou nakažlivá stejně jako delta: od lidovců se místy přiučili i socdemáci v SRN a Rakousku či i Zelení. Pokud Němci zvolí socdem, pak spíš proto, že odtud dostali příslib, že se proti covid-19 nebude očkovat povinně.

1 6
možnosti

Brusel se nikomu nikam nevzdalil, ale lidi tech postkomunistickych zemi se k nemu nikdy nepriblizili.

2 10
možnosti

A ty seš co? Extra emigrant, něco víc??

7 1
možnosti
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2204x
Život je soubor náhod a rozhodnutí. Jsme tu jen na chvilku a je zbytečné se zabývat hloupostmi. Podstatné věci však chápeme až od určitého věku a na začátku života se trápíme naprostými podružnostmi. Užijme si každou vteřinu s těmi, které máme rádi.

Seznam rubrik